Amningskudde

Ibland får jag för mig saker, jag får ett ryck helt enkelt. Igår fick jag ett sådant ryck. Jag fick för mig att jag skulle sy en amningskudde. Jag kunde se den framför mig. Har kollat in molntyget som är designat av Gunilla Axen ett tag och kom nu att tänka på att det hade varit fint på en kudde. I sådana lägen kommer min autistiska sida fram, jag kan inte tänka mig att det ska bli på något annat sätt och jag har inte tålamod att vänta på saker och ting utan det måste ske direkt. Inte för att jag har bråttom på något sätt, men jag vill se det färdiga resultatet för att veta om det blir lika bra som jag tänkt mig.

 Jag la därför upp en plan för hur jag skulle gå tillväga. Jag sökte efter mönster på nätet, funderade på fyllning, googlade massor för att få tips, försökte kolla vart tyget kunde finnas osv. Hade gjort en hygglig plan inför mitt projekt. Det gick inte lång tid innan den omkullkastades, jag fick låna ut bilen och kom alltså inte så långt som jag ville. Började därför min dag med att gå till Myrins tyger vid Sävenäs för att kolla om de hade fyllning, men icke. Fick köpt en dragkedja iallafall och lite annan vadd som jag behövde.
Gick hem igen och googlade ännu mer på fyllningar. Hade en tanke om att det skulle vara frigolitkulor som finns i sacosäckar, men det var svårt att hitta och ganska dyrt. Tyget tänkte jag göra ett försök att hitta iallafall. Fick tillbaka bilen och hade fått fram att de kanske hade det på Nordik, åkte dit, men nej. Vidare in mot stan och kollade i några affärer, nej. Gör ett sista försök på Iems och min lycka blir stor när jag hittar tyget och det finns i grönt som jag ville ha! Man känner en viss tillfredställelse när man har kommit så långt. Småpratar lite med tjejen i affären och hon föreslår att jag ska åka till en butik som heter Galant Plast för att kolla om de har fyllning. Så jag svänger in mot stan igen och går in. De har inte kulor, men väl skumgummi rivet i pyttebitar som de säljer påsvis med ganska mycket i varje. Bestämmer mig för att det får duga och jag har nästan lyckats med mitt ryck!

Bara att sy den kvar, men det kändes som den lätta biten. Lyckas till och med få till dragkedjan bra även om det var mycket länge sedan jag sydde det.


Såhär blev det färdiga resultatet av mitt ryck. Ska nog sy på någon slags band så att man kan knyta ihop den, annars blev det bra. Jag gillar molntyget väldigt mycket, det känns barnvänligt, men inte överdrivet snuttepluttigt.
Får se när jag får nästa ryck, det kommer säkert snart ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0