Vinterskog

Nu är vi åter hemkomna från årets bästa vecka, Vinterskogsveckan. Detta år har vi haft superhjältetema. Deltagarna har fått vara med på superhjälteakademin och lära sig att bli bra superhjältar. Visserligen tycker jag att de är superhjältar genom att bara vara med på lägret och göra någonting bra för andra, men det är kanske en annan historia.
Det har gått väldigt bra iallafall, temat verkade vara uppskattat, det har varit få konflikter och det enda som tokade till sig lite var att det kom otroligt mycket snö på lördagen så vi var nära att inte komma hem. Deltagarna kom till slut hem, men vi ledare fick stanna en extra natt på grund av vädret.
Idag har jag bara jobbat halvdag och sedan åkt hem för jag känner mig inte så bra, men det brukar vara så efter vinterskog, många bakterier som flyger omkring och dessutom alldeles för lite sömn.



Detta var veckan innan snöovädret och redan då var det väldigt mycket snö.

Sötaste Emmy i min kårs T-shirt, hennes föräldrar är medlemmar i en annan kår så
det var mest en liten kupp att hon fick på sig denna t-shirt! ;-)


Vi ledare var olika superhjältekaraktärer. Erik var Kenny Starfighter


Alla superhjältarna!  Kim är Batman uppe till vänster och jag var en av superhjältelärarna
på skolan. Sitter bredvid Kenny Starfighter


Deltagarna fick bland annat träna på att byta om i en telefonkiosk!


Lunchpaus


Att se deltagarna hjälpa varandra värmer ens hjärta! Man blir så glad av att tänka på att det faktistk finns ungdomar som är beredda att vara en vecka för att finnas för någon annan. Det är det som gör att man vill lägga ner så mycket tid på det själv.


Här kan man se en del av superhjälteoutfiten som deltagarna samlade ihop till, Y-frontskalsongen.
De fick även ögonbindel, skärp, mantel och handskar.

Vi har redan börjat spåna på nästa års tema! Vi får se hur vi löser det då med halvårsbebis, men att inte vara med känns väldigt avlägset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0