Lite julkort

Jag tog mig i kragen och tog några kort på mina senaste julkort. Jag fick ett ryck igår eftermiddag och skapade ett gäng kort. Jag brukar använda spillet från mina 8x8 Lo:s och göra kort av och det formatet passar tycker jag. Det blir alltså 6x4 och man kan antingen ställa det upp eller lägga det ner som ni ser.
Stämplarna är från Easerns nya julkollektion. Jag köpte dem på mässan. Kortmakaren säljer.
Alla papper hittar ni på Arkivet


Här ligger alltså kortet ner och det blir ett halvt vanligt kort.

Samma kort fast i annan färgställning

Det blir inte samma gnistrande känsla utan lite mer gammaldags jul-känsla


Brunt och rosa passar fint ihop




Använder inte punchinella särskilt ofta nuförtiden, men ibland kan man plocka fram det.
Stämling med watermark och sedan målat med blå torrpastell


Sist en liten LO om Emmy när hon var på landet och plockade äpplen för några veckor sedan.

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka fina julkort du har gjort!

Njuter av att höstlovet just börjat!

Ska förbereda lite inför pysslet nästa vecka nu.

Hoppas du får en skön ledighet!

Kram

2009-10-28 @ 19:13:19
URL: http://mariassida.blogg.se/
Postat av: nancy

Vad duktig du har varit.

De e sååå fina allihopa.

Kram

2009-11-03 @ 20:29:00
URL: http://pinknanc.blogg.se/
Postat av: Lina

lika snyggt som vanligt! Skulle verkligen behöva en kortkurs, mina blir inte alls så fina...

Ses!

2009-11-06 @ 15:02:34
URL: http://liolas.blogg.se/
Postat av: ida

Jisses vad du har pysslat - fint!! Hoppas att allt är bra med er.



Synd att jag missar glöggkvällen i år igen!



Kram ida

2009-11-25 @ 15:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0