Virkning och tävling

Har helt absorberats av att virka de senaste dagarna. Köpte den nya tidningen 101 ideer förra veckan och det var en trevlig tidning med många tips. Bland annat hade de virkat ett överkast med mormorsrutor i glada färger. Så jag blev helt enkelt tvungen att försöka. Köpte lite skitgarner på Rusta och försökte lära mig hur det funkade. Fick inite ihop det först, det var svårt att tyda utan bilder, men googlade lite och hittade till slut en bra sida
Så nu har jag kommit igång på riktigt och gjort 9 rutor på två dagar. Vet inte riktigt vad det ska bli till, eller jo någonstans på landet, men jag vet inte var.

Idag var jag inne på Grandma´s och shoppade lite. Köpte tyger till gardiner som jag ska sy. Tänkte försöka ge mig på hissgardiner. Har sett några förslag på hur man ska göra och hoppas på att det inte ska vara alltför svårt.

Idag har jag gjort 2 kort till jubilarer som vi ska fira på jobbet på fredag. Det var riktigt länge sedan jag gjorde något papperspyssel. Det var trevligt. Jag har egentligen massa kort som jag skulle kunna scrappa, men det har inte blivit av.

Om du vill vara med och vinna en sådan här:




http://hwitadrommar.blogspot.com/2009/05/tavling-nr-2.html

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0