Ny LO och mer på Arkivet

Idag ligger mitt första blogginlägg på Arkivets blogg. Därför kan jag publicera det även här på min blogg.
Men först visar jag en LO som jag gjort ikväll


Basen är Corduray, cardstock som har en annan kärna och man kan slipa på etc. Jag har slipat alla kanter.
Papper från mylittleshoebox. Pappret var från början med olika ränder. Ugglorna var en av ränderna, det rosa med prickar var en annan. Det gula är baksidan så det blev välanvänt. Rub--ons från Fancy Pants och bokstaven är ett mässfynd. De små vanliga thickers, men den heter ChipChatter. Minen är ju helt underbar!

Inlägget på Arkivets blogg som sagt:

Jag har fått möjlighet att testa Making Memories härligt våriga serie Flower Patch som mitt första DT-paket.
Det första jag gjorde var att göra ett kort.

Jag blev inspirerad av bokstäverna som är ett av Quickutz  nya 4X8-alfabet, Disco. Det mönstrade pappret är från MM och det andra från deras Journaling book. Den lilla rutan från Maya road. Jag hade först skrivit våren är snart här, men det blev inte så bra som jag tänkte att det skulle bli och då är det ju tur att man kan sätta över med något!

Nästa blev en LO.

Mönsterpappret är med i Flower Patch. Alfabetet är ännu ett av QK nya 4x8-alfabet, Chevalier. Under kortet har jag stämplat med clearstamps från Autumn Leaves och på vänstersidan sitter det lite punchinella och band. Kortet från vårt bröllop i augusti.

Nästa LO såg jag nästan framför mig när jag fick fjärilspappret.

Såhär blev denna LO till:


Jag la fram de papper som jag skulle använda. Försökte komma på vad som skulle kunna matcha samt vilka dekorationer som skulle passa till.

Jag la allting så som jag ville ha det på ett ungefär.

Dubbelhäftande tejp på allting så att jag kan montera ihop det. Lite fluid chalk på innan det sätts fast.

Jag fyller på med lite dekorationer. Funderar på vilken titel jag ska ha och bestämmer mig för Växa. Den svarta, runda cirkeln trycks in under kortet. Ett litet band runt E:et, datum med dymo osv.

LO:n är klar, trodde jag. Efter att den hade hängt ett tag och jag tittat på den så satte jag dit lite tejp med linjalstreck på som ni kan se på den första bilden. Det saknades något litet och det blev pricken över i!

Två småkort av spill gjorde jag med

Båda väldigt enkla, men bra kort att ha vid något tillfälle. På det högra kortet har jag använt ett blad från Journaling book och sedan klippt ut fjärilar från det mönstrade pappret.

Till sist blev det ännu en bröllops-LO



Även denna ganska enkel, men det mönstrade pappret räckte gott och det runda formen gör att det blir annorlunda.
&:et sitter mellan ett h och ett k från Maya Road. Även figurerna är från Maya Road. Jag har använt ett blad från Journaling Book men klippt bort lite av det så att det blev en lite mindre bit kvar.


Det var ett trevligt paket och färgerna är lätta att matcha med varandra i serien.

Har fått igång min inspiration riktigt bra nu. Det är kul att scrappa och jag riktigt längtar hem till mitt pysselbord!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0