Påsklov!

Hur gott är det inte med påsklov när solen skiner?! ;-) Vi kom hem från Bovall idag och sedan har jag varit en sväng i stan. Man kommer alrig iväg dit när man jobbar åt andra hållet så det var trevligt att bara gå och strosa. Jag har inhandlat papper till scrapkursen som jag ska ha på jobbet precis efter påsk och köpt papper till inbjudningskort som jag ska hjälpa en kollega med. Tänkte sätta mig och göra klart de korten nu så har jag det gjort! Imorgon blir det lite jobb inför utvecklingssamtalen, men sen blir det bara ledigt! Vi åker upp igen på torsdag och i helgen kommer det en massa kompisar och hjälper oss och grillar, mysigt! Redan nu var vi 5 st och det gick finfint!
Vi har hunnit med jättemycket den här helgen också. Målat en massa, satt pärlspont, fixat spisen osv.
Det är så roligt att göra saker när man verkligen ser resultat.

Detta transporterade vi bort förra helgen, ändå var Kim uppe i onsdags och tog ner lika mycket till!



Elementmålning var helt i min smak. Det torkade fort, blev bra och de är inte så stora.


Från i morse. Vi har tagit ut en massa som vi inte har tagit hand om en, dörrkarmar, lister och annat.


Det ska bli badrum här. Det kan man inte tro som det ser ut just nu. men det ska nog bli bra.


Vi har både kyl och spis nu. Spisen är dock lite temporärt placerad ;-) Det var tillräckligt för att kunna göra lite lunch iallafall.



När vi fick upp det här så kändes det i hela kroppen att det kommer att bli fint!
Den här hyllan sitter i hallen där vi nu har fått upp pärlspont och målat vitt!


Vi har satt pärlspont även i köket och målat skåpen inuti. Emmelie slet med det stora skåpet och jag har målat hyllorna över diskbänken.


Jag fixade till spisen med. Tog bort all aska, det var så tjock så att jag trodde att det var murbruk först. Sedan har jag svärtat in dem och det blev jättebra! Den var helt rostig innan och såg inte alls kul ut, men det blev kanon, Nu ska jag bara försöka få bort all skit som sitter runt knoppar och annat, men det kanske blir ett jobb för Kims mamma ;-)


Till sist en liten vårbild på fina krokusar som har kommit fram i trädgården.
Nu ska jag fortsätta njuta av min ledighet!

Ha det så bra!


Kommentarer
Postat av: Maria

Det ser ut att bli jättefint i huset!

Längtar så till nästa vecka och kursen.

Ha ett skönt lov!

2009-04-06 @ 18:49:34
URL: http://mariassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0