Midsommar

Känns som att jag mest har suttit i bilen i helgen, men det har varit mycket annat trevligt med. I torsdags åkte vi upp till Nåås i Dalarna och bodde hos en kompis föräldrar. Riktigt Dalarnafirande med folkdräkt och smal stång på fredagen. 

Det var himla trevligt. Vi var i en park och var med på en femkamp. Självklart hette vårt lag Göteborgarna och vi fick utstå diverse roligheter om staden, men det var det värt.

Det var en riktigt solig femkamp som avslutades med skidgång som vi gör här på bilden. Vi vann vårt första heat men kom tvåa i finalen, men det var rafflande.

Middagen åt vi i en gammal lada som de har gjort iordning, supermysigt!

Det har varit en lugn och mysig helg! Precis vad jag behöver just nu med alla bröllopsförberedelser och all stress i övrigt!

Igår åkte vi vidare till Idre för att vara med på en kompis barns dop. Även det väldigt fint!

Hela den lyckliga familjen!

Evelina, inte så glad just på den här bilden, men väldigt go i övrigt!

Sedan var det bara att sätta sig i bilen igen och åka ner till Göteborg. Var hemma igen i går kväll.

Imorse var det upp till sommarjobbet. Ska jobba imorgon med, men sedan är det ledigt i två veckor. Ska åka upp till landet och ta det lite lugnt. Dessutom ska jag jobba lite på en förskola uppe på landet.

Väldigt lite på skaparfronten just nu, jag har gjort klart ett album som ska vara morgongåva, men det vågar jag inte visa här. Annars är det så himla mycket annat att jag inte hinner. Har dock pysslat lite bröllopigt.

Dessa ljuslyktor gjorde jag häromdagen. Har satt på snöre runt vanliga IKEA-lyktor. Blev bra tycker jag. Har skrivit på snäckor som ska bli bordsplacering men har inte tagit något kort på det ännu. Försöker dokumentera det jobb som vi lägger ned, men det känns nästan omöjligt för man fixar med någonting nästan hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0