Hippad!

I helgen blev jag hippad! Hade bjudit upp en kompis till landet och hennes sambo skulle med. Han skulle inte komma förrän på lördagen, inget konstigt med det. Klockan 6 på morgonen så vaknade jag av en videokamera i ansiktet och att kompisen säger att det är dags för möhippa. Jag fick en lapp med saker som jag skulle ta med mig och fick en halvtimma på mig att packa det. Sedan körde hon mig till tåget. Jag hade på mig en blå scoutbasker och en illgul T-shirt. Egentligen inte så himla konstigt så bara det gjorde väl att folk stirrade på mig. Fick några uppdrag att lösa på tåget. Det tar ca 2 timmar ner till Göteborg. Väl nere så mötte en gammal scoutkompis mig i scoutskjorta och välkomnade mig till  Hajk-DM. En scouttävling som vi brukar vara med på på hösten som jag gillar mycket. Den här gången var det bara jag som tävlade dock. Han ledde mig till Operan där alla tjejerna stog. Det var 15 tjejer som kommit för att dela min dag! Så himla roligt! Det var champagnemingel med jordgubbar. Trevligt! Sedan fortsatte vi en liten bit och det var en liten vätskekontrolll. Jag fick en liten rosa väska som jag hände runt halsen där det var en liten påse med slang som de fyllde med cider hela dagen. Jag fick även en scouthalsduk som alla tjejerna skrev på. Vidare mot Lejontrappan där första kontrollen var. Där stod 3 lite äldre herrar som jag umgås med inom scouterna. De hade en förflytta-vatten  kontroll. Kul!
Nästa kontroll var vid Kopparmärra. Där hade ett gäng av mitt gamla innebandylag som jag var tränare för slutit upp. Superkul! det var jätteroligt att träffa dem igen! Vi spelade en match mitt på torget. Nästa kontroll var kortmakeri vid Stora Teatern. Där satt ett gäng pyssel.nettare som hade tagit med sig kortmakarsaker. Så jag fick tillverka kort och försöka sälja dem. Det gick sådär.

Alla dessa kort har jag lånat från Ele.

Man blev så trött av att sitta på knä så jag la mig ner ibland.

Här kan man se min snygga outfit samt att den rosa väskan hänger över halsen.

Såhär blev korten. Stämpeln fick jag av gänget! Tack!

Vi fortsatte sedan med lunchpicknick i Kungsparken. Goda mackor, vin och trevligt prat!
Det var jättefint väder så vi satt där ett bra tag!
Sedan bar det vidare till Valand. Där fick jag svara på geografifrågor om de ställen som de hade skickat kort om hela våren. Var inte särskilt bra på det, men desto bättre på nästa uppgift. Jag skulle sälja mina kort och samla in 10 kalsongtvättråd. Gick Vasagatan fram och det gick ganska fort. Jag trodde att det skulle bli svårare än det var. Kan bero på att jag vid lunch hade fått byta om till riktig möhippestass med nätstrumpbyxor, kort kjol, slimmad topp, en guldig tiara och slöja. Ner till Järntorget och där redovisades mina tvättlappar. Fick sedan ögonbindel och blev runtledd på torget. Diverse fyllon skulle ge goda råd på vägen. Jag blev ledd till en tatuerarverkstad och de lurades att jag skulle tatuera mig. Jag kan tänka mig att tatuera mig så det var ganska lugnt, men vi gick till en skönhetssalong istället. Jag blev sminkad och fick håret uppsatt. Det blev väldigt fint! Riktigt roligt!
Fick sedan vänta ett tag för de var inte färdiga men det var ganska skönt. Jag snackade lite med två av tjejerna och fyllde på med vatten. Nästa moment var middag och förfest hemma hos en av tjejerna. Det var supergod mat och trevliga fruktdrinkar. På kvällen gick vi till Trädgår´n och dansade. Halv två var det vidare till hotell SAS Radisson och lite mys där. Väldigt mysigt att sova på hotell. Frukost på morgonen och sedan bar det av till ett danspass som var bara för oss. En danstjej hade satt ihop en koreografi till en låt som betyder mycket för oss. Så vi spelade in en musikvideo. Mycket festligt, vill inte ens veta hur vi ser ut på den! Efter detta avslutades möhippan!
Det var verkligen en fantastisk helg, det var så härligt att så många var med och det var verkligen superbra planerat! Jag är så himla nöjd!!!

Kommentarer
Postat av: ele

Kul att läsa om hela din dag! och himla kul att vara med på en del av den.

2008-07-01 @ 18:27:02
URL: http://eleonor.valborg.net
Postat av: K

Ah Hanna. det later sa himla roligt. Jag vill oxa vara med! Ibland ar det verkligen skit att vara utomlands. tank att jag missa dig i natstrumpbyxor!

2008-07-04 @ 09:50:52
URL: http://misskm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0