Cyberpyssel igen

Den här helgen är det cyberpyssel igen på pyssel.net. Himla trevligt. Jag gillar att bli utmanad samt att skapa med lite press. Det är mycket roligt pyssel att se fram emot nu. Den 8:e ska jag på scrapmara i Alingsås och sedan är det pysseldag dagen efter med fast i scoutstugan.  Två helger efter det är det scrapmässa! Mycket kul att se fram emot!

En av utmaningarna på cyberpysslet är att man ska lifta den som skriver ovanför en själv. Jag liftade en tjej som heter Leelo på nätet och valde en LO som hon gjort med ett svartvitt och ett färgkort. Började välja vilka kort jag skulle skriva ut och hittade då detta kort på mig själv.
image188
Tyckte att det var fint och skrev ut det i både färg och svartvitt. Kom sedan på att jag ville scrappa det svartvita enbart för det blev bra och så var jag tvungen att hitta ett annat kort att scrappa till utmaningen.  Det svartvita kortet gjorde jag en 8x8 Lo av och resans LO är i 12x12 så det får helt enkelt bli en BOM av det hela.

image189

Visste inte riktigt vad jag skulle skriva men hade rubons från Making Memories som det stod Be Inspired- Everyday på. Hoppas på att det skulle synas men det syns väldigt dåligt. Hmm det var den finaste rubonsen så jag lät det helt enkelt vara kvar. Den lilla apan sitter på pappret från början och jag tyckte att det passade så bra till den allvarliga bilden. Blev väldigt nöjd med denna LO helt enkelt.

Har gjort en till LO om resan i veckan. Jag beställde hem Bazzils In Stitch. Man syr i färdiggjorda hål. Ganska roligt, men det tar ett tag. Häromdagen fick jag mina restnoterade mallar som man kan sy efter, men det har jag inte hunnit testa ännu. Första resultatet blev såhär iallafall.
image190

Blommorna är alltså sydda. Jag har fyllt i med lite torrchalk. Det är en svart kant runt med men den försvann i scanningen.


Om en halvtimma ska jag vara med och spela match. Det blir första för den här säsongen. Var ganska död efter träningen i torsdags så vi får väl se hur det går. Ska försöka hinna med att scrappa lite imorgon med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0