Äntligen jullov!

Ja äntligen är det lite ledigt!! Det har varit hektiskt sista tiden. Nu ska jag försöka hinna med allt som jag inte har hunnit med nu på ett tag, som att blogga!
Tänkte visa en massa kort nu, för det var så länge sedan!

Först ut ett kort på alla julkort som jag gjorde, hann inte med innan de skulle skickas med julpost så det fick bli vanligt frimärke och så iväg!


Valde att köra på ganska enkla kort iår. Kim fick stansa och jag skar till papper samt monterade. God jul med Bright som jag tycker är jättefint!


På Lucia kom ett litet luciatåg och uppvaktade oss! Emmy var tärna, Ebba tomte och Hampus pepperkaksgubbe. Supersöta!!


Vi kom iväg till Österrike förra veckan och det var jättehärligt!




Backarna var jättelånga och det var man inte riktigt van vid. Vi hade jätteont i både vader och lår. Det var lagom med en skiddag! Men det gav mersmak och jag skulle gärna åka igen.





Emmys julklapp har tagit lite tid e senaste dagarna med. Jag såg i en blogg att en tjej hade gjort ett så fint lektält. Blev väldigt sugen på att göra ett själv och tänkte att det borde väl inte vara så svårt. Det var inte så himla svårt heller, men det blev lite snett och vint. Det är väl charmigt kanske, det ska ju synas att det är hemmagjort, eller?
Det är iallafall stommen till ett Pippi-tält och sedan har jag sytt ihop allt annat. Detta är framsidan med dörren, namnskylt och en liten ficka för post. Dörren täcker inte riktigt, men den går att rulla upp så att det blir lättare att gå in och ut.


Från sidan, ett litet fönster så att man kan kika ut. Jag tänkte sedan att man kan ha lite kuddar och filtar därinne så att det blir en liten myshörna. Tältet kan vara roligt i några år och det tycker jag är kul när det gäller presenter om man kan hitta saker som håller ett tag.


Två LO:s med som jag inte har visat



Till sist en liten bild på det kaos som råder i pysselhörnan just nu. Helt galet. Måste  hitta lite energi för att städa upp så att jag kan sätta mig och fixa iordning de sista julklapparna som jag ska göra.

Ha en riktigt god jul och ett gott nytt år alla läsare!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0