Fru Tjörnhed

Ja visst är det så! Numera kan jag kalla mig fru Tjörnhed.. Det känns lite ovant, men väldigt trevligt!
Det har varit en superduperhelg! Jag är mer än nöjd. Vi började redan i torsdags. Gjorde mina naglar på dagen och sedan kom alla tärnorna på kvällen. Vi gick ut på Röde Orm och hade en väldigt trevlig kväll.

Såhär snygga blev mina naglar. Gjorda av en tjej i Tanum. Väldigt trevlig, Dessutom kan man se ringarna.

Fredagen fortsatte sedan med massa förberedelser. Vi dukade och fixade hela dagen lång.

Tur att vi hade fått låna stor bil av Frontbilar för det var jäkligt mycket saker.

Tre av tärnorna fixade med festprogrammet.

Mamma hjälper till att duka.


Färdig med dukningen. Jag var så nöjd med den, det blev precis som jag tänkt mig.

Sand och snäckor i mitten. Liten present till alla gäster, M&M:s med tryck på. Servett med snöre runt och en handskriven snäcka som var namnskylt. Festhäftet är det blåa.


På kvällen var det grillning för alla gäster som kommit upp. Det var ca 65 av 100 som var med. Mingel och trevligt prat. Några öl och hamburgare. Det verkade väldigt uppskattat att träffas lite innan den stora dagen och lära känna varandra lite innan.

Så till den stora dagen. Klockan 6.30 ringde klockan. Då gick jag upp och duschade. 7.15 kom Kims pappa och hämtade mig och 3 av tärnorna och vi åkte till frissan. Efter ett tag kom de resterande tärnorna och vi åt lite frukost. Jag fixade håret och blev sminkad till klockan 11. Då åkte vi hem och åt lunch och sedan var det påklädning.






När vi var klara så var det fotografering med Veronica från Skaparateljen. Hon var superduktig och det var en jätterolig fotografering. Ser så fram emot att få se de bilderna. Detta höll på fram till klockan 14.30. Då åkte vi till kyrkan för att vänta in gästerna. Klockan 15 stod vi nervösa i kyrkgången för att börja gå fram. Vilken känsla!


Det var en jättefin vigselakt och inte ett öga var torrt, speciellt inte mina! Lina sjöng så otroligt fint och jag är så glad att vi filmade för det gick så himla fort.


På väg ut igen, mycket glada och mindre nervösa!


Alldeles nygifta på kyrkbacken!!




Snyggaste tärnorna!

Vi fick sedan åka cab från kyrkan med go musik och snygg båge bakom oss. Dessutom var det ljudliga burkar bakom! Vi träffade bland annat på Bert Karlsson som beklagade att vi hade gift oss! Han sa att vi skulle ringa honom när det hade gått utför! Haha så kan det gå!


Brudskål!

Sedan var det dags för middag. Här håller Kims mamma och pappa tal. Det var en hel del tal och alla var väldigt fina!
Det var lax med hjortronsås till förrätt och skaldjursbuffe till varmrätt. Liten bensträckare och sedan ost till efterrätt.
Vi fick gå upp på scen och leka skoleken.



efter middagen bröt vi bordet och det var dags för vals. Då hade jag så ont i mina fötter att det fick bli en barfotavals. Strömmen gick efter en liten stund, men vår duktiga trubadur tog så upp sången och spelade akustiskt. Det blev så bättre än vad vi hade tänkt oss. Alla sjöng med och det gick jättebra.
Efter detta var det dags för cupcake och kaffe.


Vi delade ut dem för att ha en chans att säga hej och tack till alla gäster någon gång under kvällen.
Efter detta var festen i full gång!!


Robin som spelade var riktigt duktig och det var grym stämning. Han höll på till klockan 2 och sedan var det DJ. Omkring halv 5 gick vi och la oss riktigt trötta! Ett 22-timmarspass som hette duga.

Upp igen vid 9 för att fixa med brunch. Helena hade hjälpt oss planera det hela så det flöt på riktigt bra. Lite mer än 70 av gästerna kom tillbaka för att prata, kolla på möhippe och svensexe film samt presentöppning.


Sedan återstod allt fix och don, det blir väldigt mycket sopor efter ett bröllop och mycket ska bäras tillbaka. Men det var det helt klart värt. Det var en helt fantastisk helg och vi hade mycket hjälp av alla tärnor med respektive och våra föräldrar.
Igår kväll sov vi på hotell och idag har vi landat här hemma. Det står presenter högt och lågt, massvis med kläder och allt är allmänt kaos, men vad gör det efter en sådant här underbart bröllop??

Kommentarer
Postat av: Elisabeth5

Hej!



Stort Grattis till er båda! Visst är det underbart att få säga "min man", jag gillar känslan helt klart eller att få höra, detta är min fru!

Så vackra ni var och så många gäster, ni såg verkligen ut att ha en minnesvärd dag!



Kramar Elisabeth

2008-08-12 @ 09:06:11
URL: http://www.varansida.com
Postat av: AMA

Grattis, grattis, grattis!!



Var det månne du som slarvat bort första uppsättningen papper till omslagen på festprogrammen?

Hade en tjej (tärna?) inne i förra veckan och köpte en bunt likadana nämligen. ;o)

2008-08-12 @ 09:39:01
URL: http://pyssel.annama.se
Postat av: Lena

Åh så fina ni var! Ett stort grattis!

Kram Lena

2008-08-12 @ 10:31:38
URL: http://lenasscrapblogg.blogspot.com/
Postat av: Steffi

hej och stort grattis! Visst känns de underbart att kunna säga MIN MAM nu. =)



Vilka underbart fina bilder. stort grattis till er!



Många kramar FRU Selander

2008-08-12 @ 16:05:32
URL: http://steffiiis.blogg.se/
Postat av: ele

Vilken fantastiks helg, vilket bra "program" ni satt ihop. Och så vacker du var Hanna! Gillade dukningen också, jättefin.

2008-08-12 @ 20:31:41
URL: http://eleonor.valborg.net
Postat av: K

Ah Hanna. det ser helt underbart ut. Fantastisk klanning. allt perfekt.

2008-08-14 @ 07:18:10
Postat av: Helena

Åh ni var jättefina!:)

Håret blev jättebra, du ser, du behövde inte tona dig för 700 spänn:)



Var roligt att träffa dig, hade gärna haft dig som stammis här!

2008-08-15 @ 09:33:16
URL: http://arendalirl.blogg.se/
Postat av: Ulltussen

Åhh, ni är sagolikt vackra! Vilken underbar dag det ser ut att ha vart! Grattis till er!

2008-08-16 @ 16:34:51
URL: http://ulltussen.blogg.se/
Postat av: Fia

Så underbart det ser ut! Det verkar ha varit en enda stor dröm, trots att det kräver en del arbete. Ett stort grattis!

2008-08-17 @ 11:06:30
URL: http://fiaskapar.blogg.se/
Postat av: Julle

Grattis! Vilken fin dag ni verkar ha haft! :) Dukningen var jättefin!

2008-08-17 @ 19:11:22
URL: http://pyssel.hobbyverkstaden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0