Härlig helg!

Det har varit en riktigt härlig helg. Många olika saker har jag hunnit med. Jag började helgen med att övningsköra lite med Anders. Han klarade teorin i fredags och imorgon är det uppkörning. Jag håller tummarna redan! Måste försöka få ihop ett kort som jag kan lämna imorgon om han klarar sig.
Sedan hade vi förmånen att få låna Emmy hela kvällen och morgonen. Hon är världens snällaste barn så det är verkligen bara trevligt.

Vi tog spårvagnen hem till mamma och pappa och hälsade på


Det var spännande med katterna. Lite läskigt med men mest spännande!

Rita är lite av en favorit. Det finns inte så himla mycket annat att göra hemma hos oss så det kanske är därför!


Det blev ganska tidigt på lördagsmorgon. Vi är inte så vana vid det, men lite mys i soffan är helt ok.


Skruva och meka lite är kul det med!

Efter att ha passat Emmy så var det dags att åka ut i skogen. Scouttävlingen Järven gick i vårt område i helgen.
Jag mötte upp de andra en bit på vägen.

Det var superhärligt väder på lördagen. Vi låg mest i solen och gottade oss.

Lagade lite middag. Vi äter alltid risotto på lördag middag. Väldigt gott, men det ska göras
på stormkök, annars är det inte lika gott!

Vi sov under bar himmel i natt. Det var inte kallt och ingen dagg heller. Jag hade glömt liggunderlaget så det var ju bra att vi kunde sova på vindskyddet.

Frukost vid Härlanda Tjärn i väntan på att det skulle ta slut. Jag gick lite tidigare dock. Sov i några timmar hemma. Det är skönt att sova ute, men man sover inte lika bra som hemma.

Vi var sedan på besök hos goa Emma och Jonas som köpt sig en kolonilott.

Det var jättefint och mysigt. Inte så stort, men de fick ändå plats med mycket. Trädgården var väldigt fin! Vi grillade och hade det gott.





De hade fått med utemöbeln som jag tycker var jättefin!

Det har varit en riktigt härlig vårhelg. Kim har varit uppe i Bovall idag och fixat lite. Några bilder från de slipade golven.





Tom har satt panel på väggen som jag antar att jag ska måla nästa helg! Då är det lilla sovrummet nästan klart.


Vi ställde in allt där det ska bli badrum så att de skulle kunna slipa golven. I veckan ska golven såpas. Det kommer att bli jättebra!
Nu är det bara att räkna ner denna veckan så att det går fort till nästa helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0