Liten bok

Just nu går nästan all tid åt till jobbet. Det är så mycket jobb med att starta upp en termin och speciellt för en helt ny lärare som mig. Barnen jobbar på bra, men först nu kan man ju börja se om ens ideér fungerar eller om det blir för mycket.  Det är svårt att veta vilken nivå som man ska lägga sig på. Vilka krav ska man ställa på barn i tvåan? Nu har vi 
2-3 lärare iallafall gemensamt bestämt läxan för de närmaste veckorna och i svenska ska de läsa en text, ta ut 10 ord som de inte kunde eller behöver träna på att stava och göra meningar till 5 av de orden. Jag tänkte då att vi skulle samla dessa ord och även andra som jag behöver skriva på tavlan i en bok så att de kan gå och kolla där när de behöver stava till något. Var naturligtvis tvungen att scrappa den lite.


Jag gjorde ju födelsedagskort med filuren som ger en present och jag tycker att den passar bra. Den är könsneutral och ser go´ut! Barnen har kallat dem allt möjligt, från grodor till konstiga figurer. Anledningen till att det är ett snabel-a är att de vanliga a:na var slut, men jag tyckte att det blev lite roligt.

Imorgon är det dags för fotografering. Måste fundera ut vad jag ska ha på mig. Hur många lärare har man inte skrattat åt under sin egen skoltid? Haha, jag vet att det tex cirkulerar lite inscannade kort på Facebook på våra lärare som vi hade på lågstadiet. Så det är viktiga beslut ;-)

Ser mycker fram emot mässan i helgen. Jag går och funderar på vad jag ska köpa. Definitivt lite BIA-grejor iallafall. Rubons vill jag ha, nya mönsterpapper, gärna från October Afternoon, och lite annat smått och gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0