Senaste från Bovall

Även i helgen har vi varit i Bovall. Har kommit riktigt långt där nu. Tänkte visa några före och efter bilder


Garaget kvar, altanen finns där, häcken på höger sida








Nya väggar i hallen, nytt klinkergolv, målade element, målade fönster. Loppisfynd från idag!




Vita golv, panel på väggen, omklädd dörr. Lite skillnad!




Ny färg på luckorna, nytt golv, ommålat inuti alla skåp, panel på väggen, målat på vägg och tak, nytt kylskåp och spis.
Ny diskbänk, men fortfarande lika rörigt ;-)




Det mesta av väggen borttagen, resten är murstock så det går inte att ta bort. Nu mer är allt vitmålat

och det står en ommålad kökssoffa mot väggen. Erika, Toms flickvän kämpade på bra i helgen med att tvätta och slipa soffan, Det blev väldigt bra!





Ett badrum har börjat ta fart. Inne i badrummet har det inte hänt så mycket ännu, men det är inte blått på väggen på utsidan längre utan vit panel som på så många andra ställen.


Såhär blev bänken från Jula. Dynor från Hemtex.


I helgen hann jag med att plantera lite


Två pallkragar med lite blandat, några grönsaker och en hel del kryddor. Fönstrerna är från huset. Ska försöka komma på något fint att göra med dem när de inte behövs som såfönster mer.


Denna balja har blivit sådd i med och nu ser den ut såhär:





En prylmarknad har jag hunnit med idag också. Köpte flaskan som jag visar på en bild ovanför och en gammal burk. Det kommer säkert att bli fler besök på detta ställe för det var ganska festligt. Jag tänkte bland annat köpa pinnstolar av olika sort och måla dem i samma färg. Denna prylmarknad har bara öppet på söndagar och det var två gamla gubbar som hade det. Det blev blandat med högt och lågt. Roligt!

Nu blir det inte Bovall för mig på några veckor, det är andra saker som ska hinnas med. Scouter och besök på Visingsö. Kort vecka denna vecka iallafall, härligt!


Kommentarer
Postat av: Lena

Men oj vad ni har kämpat! Vilka förändringar! Ni är verkligen duktiga.

Kram

2009-05-20 @ 08:00:52
URL: http://lenasscrapblogg.bloggspot.com
Postat av: Camilla

Hittade din blogg av en slump. Blev så imponerad över att ni renoverat Maja på Grönviks hus, och gjort det SÅ fint! Har under min ungdomstid arbetat i affären i Bovallstrand, och träffade på Maja och hennes Stig som just bodde i detta hus. Ett märkligt par, som var udda och utmärkte sig en del. Maja älskade katter och levde för dem, handlade strömming och torrfoder varje dag. Jag är verkligen glad över att ni tagit hand om huset, och hoppas att ni får många sköna år i Bovallstrand. För det är ett härligt samhälle att vara i både sommar och vinter. Själv är jag född i Bovallstrand, men flyttade till Malmö för ca 15 år sedan, men tillbringar alltid mina somrar i Bovall. Vi kanske ses!



Mvh Camilla W

2009-06-06 @ 19:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0