Äntligen färdig

Äntligen har jag blivit färdig med min mormorsrutefilt. Jag började förra våren när vi köpte Bovall med tanke om att det skulle bli en filt till gungstolen. Den blev liggande sedan och det hände inte särskilt mycket förrän jag började virka igen nu för inte så länge sedan. Igår gjorde jag äntligen klart den, men nu blir det nog en filt till Kent-Jesus istället för den blev inte så stor.




en närbild på några av rutorna. Det finns ingen som är den andra lik.

Sydde på två flärpar på amningskudden

Nu kan bebben ligga på den (är tanken iallafall)

Hittade en bild i kameran på en virkad sak som jag inte tror att jag har visat


Jag virkade en Luigidocka till min bror. När vi var små tog jag alltid första kontrollen och blev då Mario och han blev då alltid Luigi. Han fick en liten gombas till också. Mönstret finns på den här fina sidan. Var inte så svår att göra som det ser ut. Jag gillade att det var många olika delar för då blev man klar med en, kunde göra nästa och beta av del för del så att säga. Det var roligt att göra!


Nu har jag fått för mig att jag ska börja sy. Jag har surfat de senaste dagarna på massvis med sybloggar, det finns hur många som helst! Min favorit är nog denna sida. Hon har inspirerat mig och det står massor med tips på bloggen. Jag har beställt tyger, mönster och små namnlappar. Nu väntar jag på att allt ska komma så att jag kan komma igång och prova. De första tygerna från JNY Design kom igår. Jag har köpt en meter av varje tyg och det blir himla mycket tyg! Från vänster är det turkos interlock, turkost, rosa och rött molntyg, husvagnsinterlock, turkost molnvelour, brun och turkos velour.


Tanken är att det ska bli små bodysar, dregglisar, mössor, byxor, filtar till Kent-Jesus. Får väl se om jag lyckas med det. Jag har sett så många som har sytt så mycket fint så man blir inspirerad.
Jag hoppas på att det ska komma under nästa vecka för jag är lite sugen på att komma igång.

Ikväll blir det På spåret final! Det är lite tantvarning på att vara helt inne i På spåret men jag tycker att det är väldigt trevligt! Imorgon blir det kanske pysselmässa i Borås. Jag har inte bestämt mig riktigt  om jag vill åka, men antagligen blir det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0