Våren springer

Våren går så fort, tiden bara springer iväg. Jag har varit iväg på en trevlig jobbresa till Polen och sedan var det Bovall som gällde i helgen. Det går verkligen framåt. Varje helg händer det en massa saker. Vi är nu färdiga med alla golv, sovrummet har fått lister och vi har nu flyttat in sängarna dit. Jag köpte en matta i veckan som ska ligga där så det ska nog bli hemtrevligt!
Golvet i hallen har blivit klinkerslagt och det blev jättebra. Jag måste bara åka till K-rauta och köpa ett till paket med klinker för det räckte inte riktigt. Jag har även köpt kuddar på hemtex i veckan

Bild lånad från hemtex.se

2 blåa med stjärnor, en turkos med stjärnor och en blå och vitrandig dyna. Tänkte köpa en bänk från Jula

Klassisk träbänk
Måla den vit såklart och lägga dynorna på den så att det kan bli en fin bänk att ha på baksidan. Det lär väl inte bli mitt enda projekt denna helgen. Jag har även tänkt att måla om en gammal kökssoffa som vi har köpt till ljusturkos. Låter nog knasigare än vad det kommer att bli.

Vi fick gjort en del i trädgården i helgen med. Jag rensade lite mellan plattorna och det gör jättestor skillnad. Kim klippte gräset och ixade iordning lite så nu är det riktigt fint.

Jag har varit och kollat lite på tapeter idag som vi ska ha uppe i hallen. Det är väldigt litet så det kommer inte att gå åt så mycket tapet dit. Först var jag intresserad av den här tapeten från Intrade

Men den var mer silvrig än turkos när jag såg den i affären.  Gillar även tapeten Magnolia från  Boråstapeter i turkos. Den var dessutom mycket finare i verkligheten än på datorn. Så det kändes som att det nog får bli den, men Kim får väl vara med och tycka lite också.

Det blir även mycket Blocketsurfande just nu. Jag letar efter pinnstolar, men det verkar vara svårt att finna. De ska väl se ut på ett visst sätt med ;-) Har ringt på flera och lyckats ringa precis när de har blivit sålda!

Letar även jobb febrilt just nu. Jag kommer inte att vara kvar till hösten på mitt nuvarande jobb och det känns jättekonstigt. Jag trivs jättebra. Kollar varje dag på platsbanken, offentliga jobb osv. Det finns inte jättemycket att söka, men det blir iallafall mer och mer.

Liten sammanfattning av mitt liv just nu :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0