Härliga helgen

Det har  varit en härlig helg! I fredags hade vi fest för 2 tjejer som hade fyllt 50 på jobbet. Det var lekar och middag, väldigt

trevligt. Dessa kort hade jag gjort till jubilarerna.



Igår åkte vi upp till Bovall och fortsatte. Det var superfint väder och jag hade längtat efter att åka dit. Vi skulle egentligen ha åkt till Visingsö, men lite olika omständigheter gjorde att vi inte kunde. Att åka till Bovall var ändå en bra ersättning.

På fredagseftermiddagen spontanköpte jag två stora sittpuffar. De fyllde verkligen hela bilen.

Inköpta på Nordik för halva priset. Kanske inte den färgen som vi hade valt annars, men det får bli bra.

Här ligger de i TV-hörnan. Det ska tapetseras bakom puffarna med.

Kim har hittat en vit TV som sitter på väggen mittemot puffarna.



God middag på lördag kvällen. Vi satt ute länge, men sedan höll myggen på att knäcka oss. Vi flyttade in
och spelade kort och pratade hela kvällen. Mysigt! Inte så ofta man gör det nuförtiden. Det är ofta TV:n kommer på och man fastnar i det.


Var till prylmarknaden idag med. Köpte fyra pinnstolar. Har hunnit måla tre av dem. De är olika allihop, men den vita färgen binder ihop dem. Vit färg gör verkligen skillnad.


Vågen för 30 kr och flaskan för 10 kr. Vågen funkar, men jag tyckte mest att den var fin.


Mitt största projekt den här helgen har varit att sy hissgardiner till överväningen. Denna blåa med ränder i det lilla sovrummet. Vi har ingen gardinstång så den är lite provisoriskt uppsatt.

Likadant tyg fast rosa botten till vårt sovrum. Jag har inte sytt sådana här förut, det var ok i svårighetsgrad.
Fick ta upp lite för det blev snett och denna blev lite kort, men annars var jag väldigt nöjd.


Malin tog sig an detta projekt. Att måla gungstolen vit.

Den var svart och väldigt sliten från början. Det som jag virkar ska bli en filt att hänga över gungstolen.

Har inte gjort så mycket i helgen, men det kommer!

Malin som är jätteduktig på trädgård ( vilket vi inte är!) har fixat en massa saker åt oss. Hon har planterat blommor runt detta träd. Det kommer att bli jättefint om det tar sig.

Hon fixade till runt hallon och björnbärsbuskarna. Hade aldrig slagit mig att fixa det på det här sättet, så det var tur att hon var med. Hon frågade dessutom om hon fick rensa lite i rabatterna! Svaret var ja! Det blev jättefint!

Det växer i landet! Rädisorna har tagit sig riktigt mycket. Roligt!

Som sagt en riktigt härlig helg.

Nu är det bara 2 och halv vecka kvar innan det är sommarlov för mig! Ska bli så skönt, men samtidigt tråkigt att sluta på jobbet, Jag har fortfarande inte hittat något jobb eller hört något från någon. Tråkigt, men just nu ser jag mest fram emot lov och så får det andra lösa sig till hösten.

Kommentarer
Postat av: nancy

Vad fint ni gör de på ert sommar ställe.

Jätte härliga kort oxå ;)



Psst vi måste knåpa ihop något inlägg till Arkivet denna vecka, jag är inte så bra på de men vi får hjälpas åt. Ska se om jag får till något i kväll, här e de nämligen verkligen fullspäckat med massa avslutningar mm. Vi hörs

kram Nancy

2009-06-01 @ 08:26:18
URL: http://pinknanc.blogg.se/
Postat av: Maria

Superfina kort till kollegorna! Kul att få följa er renovering. Själv har jag fullt upp med rivning av tapeter och träpanel. Det går sakta framåt.

2009-06-01 @ 18:01:39
URL: http://mariassida.blogg.se/
Postat av: Ulltussen

Det såg ut som att det var airbagen som löst ut när sittpuffarna ligger i bilen! De är toppensköna de där puffarna, jag sydde mig en liknande av två slutsuttna saccosäckar och ikeatyg.

2009-06-01 @ 19:09:30
URL: http://ulltussen.blogg.se/
Postat av: nancy

Låter toppen bra.

Ja jag har väldigt körigt just nu, brukar kunna fixa de mesta men nu snurrar allt om vart annat.

Så tack för att du fixar två så ska jag försöka mig på att få ihop ett ;)

Ha de gott

kram Nancy

2009-06-01 @ 21:39:14
URL: http://pinknanc.blogg.se/
Postat av: nancy

Fasen vad bra du fick till de i bloggen. Allt var ju klockrent ;) Såå bra.

kram

2009-06-01 @ 23:20:10
URL: http://pinknanc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0