Skinnskor

Vi ska på medeltidbröllop senare i sommar. Jag har fixat klänning, men funderade på vilka skor jag skulle ha till. 
Hittade en ganska enkel beskriving på hur man kan sy egna skinnskor så det har jag gett mig på att pröva. Var och hämtade skinn hos Kims pappa idag och slängde mig över projektet. Så här blev de:



Och såhär på:


De är för stora som ni kan se, men det ska jag försöka justera. Vet inte om modellen var så bra egentligen, det sticker ut en del på sidorna.


Detta var min förebild från Lollos sida  http://www.lollossida.se/ladersnabelsko.htm

Dessa sitter ju något snyggare på. Det kanske är bättre att sy dem i den modellen iallafall. Hon har lite mindre snabel på sina med. Jag återkommer när jag har justerat dem en del!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0