Hunnit med en hel del...

Ja vi har hunnit med en hel del de senaste veckorna. Vi har kommit bra långt med huset. Haft målarhelg och målat hela huset. Jag har sytt en hel del, scrappat en del. Helt enkelt haft det väldigt bra!


Två nya kuddar till kökssoffan


Härlig kväll på havet, lånat båt!


Har renoverat möbler


Såhär blev resultatet. Nu håller jag på med ett stort skåp som ska bli i samma stil. Sekretären står uppe i tv-rummet och
innehåller mina scrapprylar när vi är på landet.


Tapetserat uppe i Tv-rummet. Jag är supernöjd med tapeten. Har inte tapetserat innan, men det blev riktigt bra. Det var easy-up tapeter så det var inte så svårt.


Vi har flera olika frukter på tomten. Detta är körsbären som jag nådde. Äpplen växer, idag har vi ätit några hallon. Några björnbär på väg, små minimorötter har vi knaprat på idag. Det är så mysigt att kunna äta det som finns i trädgården.

 
Tyvärr var det inte så bra väder på målarhelgen, men vi klädde in hela huset i pressening.
Vi fick skrapa två sidor av huset, vilket var jäkligt jobbigt. Det tog lång tid. Att måla var inte alls lika jobbigt.




Innanför presseningen




På kvällarna var det öldrickning och spel som gällde. Väldigt mysigt!
Vi har fantastiska vänner!!



Goa Emmy och Lina har hälsat på oss i Bovall. Första gången var det jättefint väder och det blev flera bad till Emmys stora förtjusning! Hon var i flera gånger och busade och lekte i vattnet.



Många vattenkannor hälldes ut över plattorna. Det är så roligt!

Vi hann med ett besök på Smögenbryggan också. Kim och Emmy tröttnade på butikstittande så det fick bli en glass istället! Så mysigt!






Smögenbryggan


Detta är en liten del av allt som jag har hunnit med hittills på semestern. Man hinner en del på 8 och en halv vecka! :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0