Pysselkväll

Idag har det alltså varit pysselkväll för alla i Designteamet på Arkivet. Vi har dekorerat i fönstren och om ni går förbi där kan ni titta lite extra på fönstret i mitten. Där har jag och Nancy dekorerat med student och konfirmationstema.

Tänkte visa lite bilder från hur vår renovering fortskrider

Vi har grävt bort en hel häck, dränerat bort en bäck och grävt ner vatten och avlopp.


Alla hyllplan har blivit vita, golvet överlagt med skiva så att vi kan lägga på nytt golv. Pärlspont har satts upp i köket.

Det är fortfarande lika stökigt men det är ju svårt att undvika

Vi har börjat måla fönster. Gjorde 4 innan vi tröttnade :-)


Kims pappa Roger har börjat regla upp väggar för badrummet.


Vi har lyft bort hela garaget med eminent hjälp av vår kompis Jonas som har en lastbil. Han var superduktig!


Ny diskbänk och blandare. Det ska bli kakel bakom sedan. Vi har även höjt det lite för bänken var inte riktigt standardhöjd.


Jag och Kims mamma Marie har skrapat hela trappan ren från en massa lim och kort. Det var skittråkigt rent ut sagt.
Nu har golvsliparna varit i huset i två dagar så det ska bli spännande att se hur det ser ut när vi kommer upp nästa helg. Jag var rätt trött på det i söndags men nu längtar man lite iallafall!

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad duktiga ni är och så fint det blir! Härligt med ett eget sommarhus...

Kram Lena

2009-04-23 @ 07:49:10
URL: http://lenasscrapblogg.com
Postat av: Therese

Tack för igår. Det var kul att träffas.

Kram

2009-04-23 @ 17:56:55
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: Anonym

Tack för din kommentar! Igår gjorde jag 2 kort när jag träffade min "syjunta". Är riktigt sugen på att pyssla men det är väl för att det inte är så lätt här hemma nu när vi renoverar. Det blir kanonfint i huset! Kram

2009-04-23 @ 20:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0