Kortkurs

Flera gånger har kollegorna på jobbet undrat om vi inte kan ha en liten kortkurs. Klart att jag vill det, är ju hur kul som helst. Så nu har jag bestämt den 8/10 i skolan. Jag inhandlar material och lite fika och så skapar vi på. Jag kom då på att jag har en massa scrappat såklart, men nästan inga kort. Antingen har jag gett bort dem eller så har jag sålt. Gör ju inte så himla kort nuförtiden heller så det blir inga som blir liggande. Har gjort några stycken nu iallafall så att jag har. Försökte att tänka på att göra dem i lite olika svårighetsgrad så att de kan vara lätta att inspireras av.


Stämpeln köpte jag på mässan. Det är Tomas glöggar från Kortmakaren. Han får nog pryda årets julkort. Pappret är från Forma Hantverk och är deras egna.


Ett väldigt enkelt kort, mest för att visa vad man kan göra med lite papper och ett motiv.


Pappret från OA såklart! Stämpeln fick jag på min möhippa från söta Ele med syster. De tyckte att det passade en scout och nu passar den ännu bättre inför hösten.


Kortet är vitt så det var lite svårt att scanna. Lack på hjärtat, men det syns knappt.
Renen är ju underbart söt! Målat med barn-akvarellpennor! Har inte använt dem på länge men nu är jag helt såld. Det går så fort och man behöver inte ta fram distresserna. Jag har alltid gillat distresserna, men nu har jag legat av mig och tycker att de är lite jobbiga. Målade en del med dem igår på pysselträffen och så länge man har dem framme och använder sig av dem så är det väl ok.

Gillar att göra lite sådana här kort med humor. Även denna gjord med akvarellpennor. Enklast möjliga design, lätt att härma, men går att ändra i oändlighet.


Ett kort i samma färger som LO:n nedan. Hopplöst att scanna när det är något som sticker ut lite. Alla papper från OA.


En till Emmy-LO har jag också gjort. Pappret från Cordinations. Har filat på det för att få fram hjärtat och dragit lite med filen överallt för att få fram färgen som ligger i botten. Köpte 6 olika färger av dessa cs på mässan.

Idag har jag gjort en LO med kort på alla som jobbar på mitt jobb som jag ska sätta upp i personalrummet. Så trevligt att göra saker när andra blir glada för det man gör!


Nä dags för bingen!

Sov sött!


Kommentarer
Postat av: soffan

Härliga kort den där Tomas gillar jag måste nog skaffa mig en jag oxså



Kram Ann-Sofie /soffan

2008-09-11 @ 18:00:46
URL: http://farmorshobby.bloggagratis.se/
Postat av: Ulwa

Hej!Jag förstår att de vill att du ska hålla kurser. Du gör fantastiska kort.

Lycka till!

//Ulwa

2008-09-11 @ 19:02:51
URL: http://ulwasscrapbooking.blogspot.com
Postat av: Liola

haha, min dotter har en ganska stort kontrollbehov (hihi)! Jättefina kort! Det blir väl superbra med en kortkurs!!

2008-09-12 @ 14:26:18
URL: http://liolas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0