Härlig men snabb helg

Vart tog den här helgen vägen? Jisses vad tiden går fort ibland. I fredags hade vi tjejmiddag här hemma. Vi har kört igång med det och det är något slags tema på middagarna. Jag hade valt barndomens fredagar som tema. Till förrätt var det avocado och räkor. Det gillade jag väldigt mycket som liten och gör det fortfarande. Till huvudrätt gjorde jag pizzabottnar och sedan fick man välja själv vad man ville ha på. Jag växte upp lite innan tacosboomen. Det var mest hemmagjorde pizza hemma hos oss faktiskt. Nåväl ,till efterrätt var det en gammal barnkalasfavorit - Svampskog. Det innebär att man sätter bananbitar i grädde och sätter en inlagd aprikos ovanpå. Som prickar river man lite choklad över. Det är egentligen inte särskilt gott, men lite roligt att ha med. Jag hade även gjort en chokladkolapaj med lingon till kaffet istället för att det skulle vara något lite godare.
Lördagen shoppade jag loss på skor. Hittade ett par svarta stövlar och ett par skor. Dessutom hittade vi ett par till Kim som både han och jag gillade. Mycket bra!  På kvällen var det dags för fest hos A och E. Kul!
I går var det helt underbart väder. Vi var ute och plockade svamp i skogen med A och E och E:s föräldrar. Supermysigt. Lite svamp fick vi men det var mest härligt att vara ute. E:s pappa hade lagat jättegod mat och livet var bara härligt!
 
Även den här veckan känns det som att det är lite tid att skapa på. Jag är fortfarande sugen. Ska nog försöka göra lite fler kort. Bra att ha till kursen och det går fort att göra.

Kim hade bakat kanelbullar när jag kom hem från träningen idag! Mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0