Antog en utmaning

Jag antog en utmaning som Aviga Ellen har i sin blogg http://avigaellen.blogg.se/
Man skulle skapa ett kort som var du (alltså jag då i det här fallet)
Då använder jag detta:

Som känns väldigt mycket mig i färgerna, linjer runt kanterna. Jag älskar sassafrass papper dessutom som jag skrev i förra inlägget.
Man skulle även skapa ett kort som var jag (alltså aviga ellen i det här fallet)
Detta skulle vara med:
måste:
glada färger, minst en rosa detalj
någon form av glitter eller lack
egengjorda dekos
minst en knapp
något doodlat (räcker med något litet)

förbjudet:

motivstämplar (text/bokstavsstämplar och enklare former, swirls mm är okej)
färdiga dekos (okej att använda något som grund, tex en blomma som byggs på med något annat)

Då blev mitt kort såhär:

Nu måste man tänka bort de fadda färgerna. det är nämligen väldigt svårt att scanna när det är något som är lite tjockare som i detta faller den blingiga knappen är.
Hmm det gör sig inte riktigt rättvisa, jag får försöka fota det kanske någon dag.

Gjorde två kort till av bara farten.



Nu är jag nästan lite trött på mig själv.
Man kan se kantstansen på det här kortet iallafall. Har stämplat med bubbelplast vilket jag inte gjort innan.

Nu måste jag gå och lägga mig, jobb imorgon. Sedan vidare mot landet!

Bara 19 dagar kvar till bröllopet, jag får lite ont i magen när jag tänker på det!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Urtjusiga kort båda två (och de som inte var med i utmaningen också!) :-) Kul att du ville vara med. :-D

2008-07-22 @ 07:16:04
URL: http://avigaellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0